Dzień Czwarty – Przymierze Elfów

Moim głównym zadaniem, kiedy zabrałem się za tworzenie księgi elfów, było uporządkowanie chaosu jaki było dane nam zobaczyć w Disciples 2. Elfy posiadały chyba każdy rodzaj czaru. Były zaklęcia wspomagające, zaklęcia osłabiające wroga, do tego uzdrawiające i dużo czarów zadających obrażenia. W żadnej z „profesji” Elfy nie były jednak w stanie dorównać innym rasom co stawiało gracza w trudnej sytuacji. Używanie magii kończyło się zazwyczaj na jednym zaklęciu które pozwalało zwiększyć ilość punktów ruchu. W DisciplesHex starałem się poprowadzić to w innym kierunku. Nadać księdze jednolity i wyjątkowy charakter. Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Dzień Trzeci – Górskie Klany

Dzisiaj dla odmiany zajmiemy sie rasa która podobnie jak Imperium koncentruje swoja magie na wzmacnianiu własnych oddziałów. Postaram sie opowiedziec wam o działaniu czarów i o czynnikach które trzeba miec na uwadze podczas używania. Zatem zacznijmy.

Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, Mechanika, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Dzien Drugi – Hordy Nieumarłych

Skoro już zdążyliśmy omówić magiczne możliwości Imperium to można na początku uciec się do małych porównań. Nieumarli posiadają bardzo silną magie, jednak wykorzystują ja jedynie na mapie świata, nie tak jak w przypadku ludzi którzy zyskują dodatkowe możliwości dzięki umiejętnościom bohaterów. Zaklęcia skupiają się na zadawaniu obrażeń (Hordy to najlepsza pod tym względem rasa), osłabieniu wroga przed bitwa oraz przyzwaniach. Księga może robić wrażenie o wiele potężniejszej niż ta Imperialna jednak wymaga naprawdę przemyślanego używania by osiągnąć dobre efekty. Czytaj dalej

Opublikowano Uncategorized | Dodaj komentarz

Kilka Magicznych dni – Dzień Pierwszy

Pewnym jest, że magia w DisciplesHex odgrywać będzie bardzo ważna role. Czary zyskały potężne właściwości, maja większy zakres działania. Nie ograniczają się już do prostych procentowych wartości, wzmacniających lub osłabiajacych jeden czy drugi atrybut. Każda rasa ma do dyspozycji 24 czary podzielone na piec poziomów zaawansowania składających się na księgę. Kazda ksiega jest wyjatkowa, a kazde zaklecie odpowiednio uzyte może stworzyc przewage. Własciwe dobranie zaklec często przesadzi o zwycięstwie bądź porażce. Przez najblizsze piec dni przedstawie wam atuty każdej z nacji. Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, Mechanika, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Co na forum?

W działach dotyczących DH na forum disciples.pl pojawiło się niedawno kilka nowych tematów w których omawiamy miedzy innymi wykorzystanie many, czy też efekty kart zdarzeń. Wszystkich którzy chcieli by się podzielić swoimi pomysłami i opiniami zapraszamy do dyskusji.

Opublikowano Athelle, Mechanika, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Kilka magicznych dni

Kolejne księgi magii trafiły ostatnio na forum. To wstępny materiał, pracuje teraz nad doszlifowaniem efektów i balansem. Myślę, że za tydzień na stronie powinny pojawić się już wszystkie księgi. W rozwinięciu newsa odnośniki do tematów na forum. Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Górskie Klany – Księga Magii

Na forum Disciples.pl pojawiła się wstępna wersja księgi zaklęć dla jednej z ras występujących w grze – Górskich Klanów. Więcej informacji w rozwinięciu newsa.

Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, News, Uncategorized | Dodaj komentarz

Utrzymanie Oddziałów

Długo zastanawiałem się nad wprowadzeniem ograniczeń co do ilości dowódców na mapie świata dla graczy. Wymagają tego małe plansze i zasady związane z bitwami (armia może uczestniczyć tylko w jednej bitwie w czasie tury) posiadanie zbyt wielu wojsk poważnie ograniczało by możliwości ruchu, stało by się bardzo prosta taktyka blokowania i było by bardziej meczące. Nie chce tego, a sytuacje w których w czasie bitew w D2 obstawiano stolice 20 złodziejami uważam za nie zbyt hmm warte zachowania w systemie. Przedstawiony system będzie tez pewnym wyzwaniem dla graczy. Jest bowiem elastyczny i daje możliwości eksperymentowania.

Czytaj dalej

Opublikowano Uncategorized | Dodaj komentarz

Beta na Zjeździe Disciples.pl

Z przyjemnością informuje, ze na przewidywanym na 13-15 maja zjeździe użytkowników forum Disciples.pl będzie można zagrać we wersje beta DisciplesHex. Bedzie to świetna okazja do podzielenia się opiniami jak i przedyskutowania najważniejszych kwestii dotyczących projektu.

Opublikowano Uncategorized | Dodaj komentarz

Aktualizacja – Podsumowanie Prac (na dzień 9.2.2011)

Trudno w ostatnich miesiącach było o jakiekolwiek informacje na temat projektu. Czas w niesamowitym tempie idzie do przodu, mamy już drugi miesiąc nowego, 2011 roku. To chyba odpowiednia pora na pewne zmiany i powrót do częstszych aktualizacji. Postaram się w kilku zdaniach napisać o każdym zagadnieniu i zmianach jakie zaszły w ostatnim czasie. Tak wiec przejdźmy do rzeczy.

Czytaj dalej

Opublikowano Athelle, News, Uncategorized | 3 Komentarze